Casey Neistat: Work Hard and Be Brave (8 Pictures + Interview + Clip)




Sehr schönes Feature über den Mann, der als Youtuber auszog, sein Glück zu finden und heute als Ausnahme-Filmemacher gilt: Casey Neistat, once again. Hadassa Haack vom MB!-Mag hat sich mit dem Mann hingesetzt und ihm ein paar interessante Statements entlocken können. Unter anderem spricht Casey Neistat über Storytelling, Langstreckenläufe und natürlich auch, wie das legendäre „CLA Project“ (das entstandene Video dazu habe ich hier unten auch nochmal für Euch) zustande kam. Darüberhinaus erklärt Neistat seine Einschätzung, was die Zukunft des Online-Marketings betrifft, er redet über seine tägliche Motivation und über die schönsten Reiseerlebnisse. Ein paar Ausschnitte des Interviews haben wir hier für Euch, die gesamte Geschichte gibt’s im MB!-Mag. Enjoy:

Watching Casey Neistat’s videos leaves you wishing that you had come up with the idea yourself. Or that you could at least have been part of the fun. The New York-based filmmaker is bold, original and clever in a hands-on kind of way. Or, as one viewer on the filmmaker’s recent „CLA Project“ videos for Mercedes-Benz USA commented: „I admire anyone who brings that much crazy to the table“.


Casey Neistat on… storytelling:

„I have always been fascinated with stories but I am not a good writer, so video was my medium. My maturing as a storyteller in relationship with technology was a natural outcome.“

… on being self-taught:

„What is unique for people in the creative industry is that they are forced to find their own way. If there were a prescribed path to finding success in this industry, I think a lot more people would take it, because this is a great job and it’s a wonderful life.“

… on why scary is good (and compromise is not):

„To work this way requires a measure of fearlessness, yes. To me, having to restrict myself to a tight script or storyboard is a compromise.“

… on the future of online marketing:

„What’s new is this inundation of content. You and I are no longer watching TV at the end of the day, with commercials every six minutes. Now we’re behind computer screens eight hours a day, we’re checking Facebook, we’re on YouTube and we’re constantly falling victim to this barrage of media.“

Clip:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NZ8RiLLt6yg[/youtube]
___
[via MB!-Mag]

Kommentare

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.